viernes, 21 de enero de 2011

Premi Vicent Marçà

De la nostra classe María Maireles ha guanyat el premi de contes "Vicent Marça". La ceremonia d´entrega serà a l´abril al Teatre principal de Castelló. Aquest és el seu conte

LA FONT DE LA JOVENTUT

Em dic Pau i visc en una caseta menuda però bonica al poble de Villa Cova. És un tranquil poble a les muntanyes que té un riu, una escola, una estació abandonada i un antic ajuntament, però pel que es un poc conegut i que li dona nom és la cova on diuen que hi ha font de la joventut.

El meu iaio, quan era molt jove, va anar a explorar la cova per trobar la font pero quan quasi ja havia arribat va vore que se li havia fet massa tard i va tenir que tornar corrent a sa casa; es va quedar a un pas de trobar la font però m´ha contat moltes vegades que coneix una persona que sí la va trobar i va beure d´ella i que eixa persona encara...té nou anys!

A mi m´agradaria anar a la cova amb els meus amics, Xavi i Pere, així que avui a l´escola els ho proposaré.

---------------------------------------

Ja està! Mentre esmorzavem al pati els ho proposat i han dit que sí, que ells també volen anar, així que hem quedat el dissabte a les vuit a la plaça del poble. Portarem menjar, aigua i llanternes.

Quina il. lusió! Per fi podré buscar la font!!!

-------------------------------------

Aquest matí hem segut tots tres puntuals, poc abans de les vuit ja estavem a la plaça impacients per començar l´expedició. Ens hem saludat i de seguida ens hem ficat en camí. Al cap d´una estona

-M´estic pisant!- ha exclamat Pere-.

-Dons pisa darrere d´un arbre- li ha respost Xavi-.

Després hem seguit caminant una bona estona fins que la gana ens ha fet parar a esmorzar. Jo portava un entrepà de pollastre amb pernil que estava boníssim i que m´he menjat en un tres i no res. Que bó que estava!

En acabar d´esmorzar Xavi, que és una mica gandul, ha preguntat:

  • Quan falta , Pau?

  • Ja falta poc- li he contestat per animar-lo perque jo no savia si faltava molt o poc-.

  • Es que estic molt cansat- ha insistit Xavi-.

  • Va, Xavi, que ja quasi arribem- ha dit Pere-.

  • I així ha sigut, en girar la propera corba hem vist una gran explanada al peu d´una xicoteta muntanya i l´entrada a un cova entre les roques.

Oblidat el cansanci hem corregut cap allí, hem tret les llanternes de les motxilles i ens hem endinsat en la cova. Només entrar ens hem quedat bocabadats mirant la gran sala on s´iniciava la nostra aventura.

-Que gran és!- ha exclamat Pere-.

-I tant!- ha susurrat Xavi-.

Jo estava impressionat i buscava enfocar amb la llanterna per si estava la font. No hi era però es veia una altra entrada en la paret de la cova que estava a la nostra dreta

  • Mireu, hem d´anar per ahi si volem buscar la font.

  • Doncs anem-hi!- han dit Xavi i Pere amb decisió-.

Parant compte d´on xafavem hem seguit el túnel que començava en aquella entrada i durant una estona l´hem seguit enfocant les llanternes al davant preguntant-mos quan faltaria per trobar la font.











Al remat el túnel s´ha acabat i ens hem trobat en una altra sala un poc més menuda que la primera i al mig hem vist, a la fí, la font de la joventut.












Estavem molt contents i emocionats i ràpidament hem tret les botelles que portavem per omplir-les d´aigua i beure. En començar a omplir-les, de sobte i qui sap d´on, ha aparegut un home (podeu imaginar l´ensurt que ens ha donat!) que ens ha dit amb veu seriosa:

  • Aquesta font es la de la joventut, si la bebeu vos quedareu per sempre en deu anys. Penseu bé el que voleu fer.-

Nosaltres ens vam quedar quiets pensant uns minuts i després..

  • Jo la vull beure- Ha dit Pere-.

  • Jo també- he dit jo convençut-. I tu, Xavi?

Xavi ha dubtat uns segons i ha dit:

  • Jo no la beuré, vull fer- me major i treballar.

Pere i jo ens hem mirat estranyats, hem arronsat les espatles i en acabar d´omplir les botelles hem begut de l´aigua de la joventut. Aleshores l´home ha desparegut de la mateixa forma misteriosa que havia aparegut.

Després hem desfet el camí per a eixir de la cova i hem tornat a casa prou silenciosos. Jo no notava res especial....vorem que passarà.

-----------------------------------------

Han passat uns anys i Xavi s´ha fet gran, treballa al poble de mecànic i jo.........encara tinc deu anys!

Conte contat i qui no s´alce té el cul socarrat.

Autora:Maria Maireles Porcar

C.P. Vicent Artero

5é B

No hay comentarios:

Publicar un comentario