sábado, 14 de mayo de 2016

Taller de pintura amb Àngel

El dijous 12 va vindre a la nostra classe Àngel Navarro que és germà d´Isa, la nostra mestra. Ell és professor de Matemàtiques en un Institut però a més es pintor.
Ens va portar alguns dels seus quadres que ens van deixar bocabadats perquè eren tan realistes...a alguns d nosaltres ens costava creure que no eren fotos.


De seguida vam reconéixer aquest paisatge com de l´Albufera ja que nosaltres vam anar d´excursió el curs passat. 

Li vam fer moltes preguntes 

i ell ens va explicar moltes coses. A ell li agrada molt pintar temes sobre el mar, l´aigua i la veritat és que ens costa entendre com pot pintar-ho tant bé.



Ens va parlar de tècniques, tipus de pintura, de la importància de la llum en els quadres, de les proporcions, de les ombres, dels colors, de que pintar és expressar... Nosaltres l´escoltavem amb ganes.


Després ens va proposar pintar "del natural" on és fonamental l´observació. No ho havíem fet mai i ens va asustar un poc però ell ens va orientar i animar. Isa havia portat fruites i una mena de fruiter i ens vam posar a la feina.



Ens ha agradat molt aquest taller i hem aprés moltes coses. 

Gràcies Àngel!

viernes, 13 de mayo de 2016

Eva ens visita

El dimecres ens va visitar Eva , la nostra mestra en pràctiques del curs passat. Vam tindre molta alegria perquè feia molt que no la veiem. Ens va contar que està fent pràctiques en Almenara i que disfruta molt perquè està fent el que li agrada, es a dir,  fent música i ensenyat-la. Ens va contar moltes coses i també ens va preguntar com ens anava aquest curs.
Si voleu veure com fan música en eixa escola cliqueu damunt la foto.

http://almenaramusicaprimaria.blogspot.com.es/
 T´estimem molt, Eva!!!!!!

sábado, 7 de mayo de 2016

Ens visiten els companys de 5 anys

Ahir divendres vam vindre els amiguets de 5 anys als quals haviem invitat a veure els circuits elèctrics que havíem fet. Ha sigut molt bonic l´interès que posaven i hem disfrutat explicant el que haviem fet i com.








martes, 3 de mayo de 2016

¿Por qué hace más frío en el polo sur que en el polo norte?

Sheila me ha hecho esta pregunta y creo que os puede interesar a todos. He hallado esto

"El Polo Sur está situado a 3.200 metros de altitud en mitad de la masa continental de la Antártida  permanentemente cubierta por una capa de hielo de 3 kilómetros de espesor y barrida por vientos que superan los 150 km/h. La temperatura más baja de la Tierra (-90º C) se registró en la estación antártica rusa de Vostok.
En cambio el Polo Norte está al nivel del mar, sobre la banquisa, un bloque de hielo de entre 1 y 5 metros de espesor que flota en medio del océano Ártico, el cual actúa como una reserva de calor. Allí la mínima registrada es de -48º C." ( De la web de
Muy interesante)
 

"El Polo Sur es más frío que el Norte y la razón es sencilla: el Polo Norte es en su inmensa mayoría un mar helado (el Océano Ártico) y el Polo Sur es un continente helado (la Antártida).
El agua absorbe el 95% de las radiación solar que incide y refleja tan solo un 5%. Por su parte, la tierra refleja hasta un 35% de las radiaciones. Es decir, los océanos absorben más calor que los continentes y así, es más difícil alcanzar temperaturas bajas.
 Además, “al encontrarse sobre un continente y a 3.000 metros de altura sobre el nivel del mar, la superficie de hielo que se forma en el Polo Sur es casi ocho veces más grande que en el Norte, por lo tanto refleja más rayos de sol y disminuye la temperatura”, explica a RTVE.es el meteorólogo Emilio Rey. 


Para rematar, en el invierno austral, el Océano Glacial Antártico se hiela casi en su totalidad, duplicando el tamaño de la Antártida, y reflejando el 80% de la radiación que llega.
Y además, esta radiación calienta menos, porque llega con una inclinación mucho mayor que en el Polo Norte porque "cuando es invierno en el sur, la Tierra se encuentra mas lejos del Sol que cuando es invierno en el Polo Norte", señala Rey." (pàg rtve)

Climes d´Europa

Podeu repassar i jugar entrant en les següents pàgines

http://cplosangeles.juntaextremadura.net/web/edilim/tercer_ciclo/cmedio/europa/europa_climas/europa_climas.html
http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/730871/los_climas_de_europa.htm

http://www.soloprofes.com/repositorio/cm_actividad12_3.swf

Fem màscares amb paper de periòdic








domingo, 1 de mayo de 2016

Taller sobre assetjament escolar

El dijous, dia 28, vam realitzar un taller sobre assetjament escolar amb Toni, un policia local molt amable que ens va fer reflexionar i ens va explicar moltes coses al voltant d´aquest problema.


"L'assetjament escolar es produeix per l'exposició d'un alumne, de forma repetida i durant un temps, a accions negatives que porta a terme un altre o altres alumnes, destacant-ne la continuïtat en el temps, el desequilibri de poder i el desig conscient de ferir, tant de manera física com verbalment, o procedint a l'exclusió social.

Aquest assetjament, en general, succeeix en llocs on no hi ha adults supervisant. 

Tipus d´assetjament escolar

Agressions físiques Directes: pegar, donar empentes, amenaçar, intimidar...
Indirectes: amagar, trencar o robar objectes de la víctima...
Agressions verbals Directes: escridassar, fer burla, insultar...      
Indirectes: malparlar d'algú o difondre rumors falsos, fer que ho senti per casualitat, enviar-li notes grolleres, cartes, e-mails, fer pintades...
Agressions socials Directes: rebutjar algú en els jocs al pati, en les activitats a la classe…
Indirectes: ignorar algú com si no hi fos o com si fos transparent...
Agressions digitals (utilitzant tecnologies) Directes: trucades i missatges de text (sms), e-mails, fotografies i vídeos tramesos directament mitjançant el mòbil (mms) o el correu electrònic...
Indirectes: comentaris, fotografies i vídeos penjats a les xarxes socials de manera anònima, vídeos a YouTube, suplantació de personalitat per enviar o publicar material comprometedor...

Conseqüències de l'assetjament escolar?

Per a la víctima:

  • Fracàs escolar, degut entre altres factors a les dificultats de concentració que presenten.
  • Fòbia a l'escola.
  • Alt nivell d'ansietat, especialment de tipus anticipatori.
  • Descens de l'autoestima.
  • Quadres depressius.
  • En els casos més greus, quan la victimització es prolonga en el temps, intents de suïcidi. 
 Per a l'agressor/a:
  • Aprenentatge inadequat respecte a la consecució d'objectius.
  • Reforç sobre l'acte agressiu i violent
 Per als espectadors/es:
  • Aprenentatge respecte a la manera de comportar-se davant de situacions injustes.
  • Valoren l'acte violent com alguna cosa que proporciona estatus dins del grup. "
Text tret de la Viquipèdia. 

 
Encara que és una mica llarg el següent text recull consells molt interessants i pràctics 
 
CONSELLS PER FER FRONT AL BULLYING 
Tret de la pàgina del   Gabinet psicològic de Mataró
 
Quan sigui possible, ignora l'assetjador. Perden l'interès si no els dónes la satisfacció de veure't molest.
 
Suggeriments per ignorar l'assetjador:
Allunya't quan l´assetjador s'apropa a tu. Tracta d'imaginar que t'allunyes d'un amic. Això pot ser una forma d'assegurar-te que el teu llenguatge corporal (el que en general desconeixes) no et delati mostrant que tens por.
Concentra't en una altra cosa.
• Tingues a mà un refrany o una declaració que pots repetir en la teva ment quan l'assetjador s'apropi, per així poder bloquejar qualsevol sentiment de temor.
* Pot ser útil construir un mur invisible al teu al voltant, visualitzant-ho en la teva ment. D'aquesta manera, qualsevol abús verbal simplement rebota en la paret.
*Utilitza la visualització. Els assetjadors poden ser bastant aterridors. Imaginar que aquesta persona es veu ridícula podria ajudar-te al fet que sigui menys problemàtica per a tu. 
 
*Mantín una actitud positiva. Tracta de pensar en totes les coses que fas bé, i recorda que ets una persona valuosa. Pensar en el malament que deu estar sentint-se l'acosador també pot ajudar-te a mantenir una actitud positiva.
*Ajunta't amb altres persones.  Tracta d'identificar a persones que et puguin oferir seguretat.
*Tingues confiança en tu mateix. Els assetjadors solen molestar a persones que ells pensen que són més febles que ells, així és que tal vegada seria bé que els enfrontis.
 
Suggeriments sobre com enfrontar a un assetjador:
• Dir-li que et deixi tranquil pot ajudar-te a llevar-t'ho de damunt
 
• Has escoltat la frase “mata'ls amb amabilitat”? Ser amable amb un assetjador pot confondre-ho;
• Usar l'humor també pot confondre a un assetjador
•Utilitza diàlegs interns positius. Tracta de dir-te a tu mateix alguna cosa així com: “sé que sóc millor que això. Jo no sóc així. Jo no haig de molestar a altres persones per sentir-me bé”
*Mantín-te lluny de l'abast d'un assetjador.
• Recorda que els teus amics t'accepten tal com ets.
 

COM DEMANAR AJUDA A ALTRES PERSONES
Per detenir l'assetjament escolar, ja sigui verbal, per escrit o cibernètic, pot ser útil dir-li a algú que estàs sent assetjat. Dir-li a algú pot alleugerir la teva càrrega i ajudar-te a trobar la manera de resoldre el problema. Parlar amb algú és especialment important si t'asseguis insegur o espantat, o si no tens molts amics.
Hi ha moltes persones que podrien ajudar-te, incloent amics, germans i germanes majors, mestres, familiars, consellers o pares. 
 
Alguns consells per obtenir ajuda
Parla amb algú que coneixes bé i a qui li tens confiança. Aquesta persona et pot donar el suport que necessites i podria tenir suggeriments per fer front a la situació que tal vegada tu no has considerat.
 
• Si decideixes parlar amb un mestre o conseller, és possible que et sentis més còmode tenint a un amic al teu costat. Si estàs massa nerviós per parlar, escriu el que vulguis dir en un paper o en un correu electrònic.
• Si penses que la persona amb la qual estàs parlant no et creu, o no t'està prenent de debò, o si aquesta persona no t'ajuda a prendre les mesures necessàries és important que parlis amb algú més i que segueixis fent-ho fins que obtinguis l'ajuda que necessites.
• Ser assetjat pot ser molest i estressant , i pot afectar la teva vida de moltes maneres diferents, incloent la teva autoestima, relacions, treball i educació.