sábado, 31 de enero de 2015

LA RIMA

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/recursos_educativa/metrica/oa1.html

Juega con los determinantes

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/colegiovirgendetiscar/profes/trabajos/palabras/determinantes.html

ONOMATOPEYAS

He encontrado este listado de onomatopeyas que os puede servir no sólo para repasar para el exámen sino también para cuando trabajemos sobre el cómic.

Ruidos artificiales
¡Bang! ¡Bang! (disparos)
¡Biiiip! ¡Biiiip! (sonido de un móvil)
¡Boom! (explosión)
¡Boing! (rebotar)
¡Clic! (apretar el gatillo de un arma descargada)
¡Crac! (crujido)
¡Crash! (golpe)
¡Cronch! (crujido)
¡Chof! (líquido derramado)
¡Ding! ¡Dong! (campanas)
¡Pop! (pequeño estallido)
¡Plic! (gota de agua)
Tic-tac, tic-tac (segundero del reloj)
¡Toc, toc! (llamar a la puerta)
¡Tolón! ¡Tolón! (cencerro)
¡Riiiing! (timbre)
¡Zas! (golpe)
 
Ruidos humanos
Cof, cof… (carraspeo de interrupción)
¡Achís! (estornudo)
¡Chissst! ¡Chsss! (pedir silencio)
¡Psst! (llamada)
¡Glup! (tragar un líquido)
(¡hic!) (hipo de borracho, entre paréntesis)
¡Muac! (beso)
¡Paf! (bofetada)
¡Clap, clap, clap! ¡Plas, plas, plas! (aplausos)
¡Sigh! ¡ains! (suspiro)
Sniff, sniff (olisquear)
Tsk, tsk… (chasquear la lengua en símbolo de contrariedad)
Zzz, zzz, zzz (sueño profundo)

Voces humanas
¡Aghgggggh! (terror)
¡Ay! (dolor)
¡Bah! (desprecio)
¡Brrrr! (sensación de frío)
¡Buaaaa! (llorar)
¡Buuu! ¡Buuu! (abucheos)
Hum… (duda)
¡Huy! (lamento)
¡jajaja! (risa fuerte)
¡jejeje! (risa astuta)
¡jijiji! (risa contenida)
¡jojojo! (risa socarrona)
¡Mmmm! (sabroso)
¡Ñam-ñam! (comer)
¡Uff! (alivio)
¡Yuuujuu! (alegría desbordante)
¡Puaf! ¡puaj! (asco)

Sonidos y voces de animales
¡Auuuu! (aullar el lobo)
¡Bzzzz! (zumbar la abeja)
¡Beeee! (balar la oveja)
¡Croa-croa! (croar la rana)
¡Cruaaac-cruaaac! (croajar el cuervo)
¡Oink! (chillar el cerdo)
¡Fu! (bufar el gato)
¡Miau! (maullar el gato)
¡Hiiiic! (chillar la rata)
¡Beeee! (berrear el toro)
¡Quiquiriquí! (cacarear el gallo)
¡Clo-clo! (cloquear la gallina)
¡Cua-cua-cua! (graznar el pato)
¡Cri-cri! (cantar el grillo)
¡Guau! (ladrar el perro)
¡Glu-glú! (gluglutear el pavo)
¡Muuuu! (mugir la vaca)
¡Pío! (piar el pájaro)
¡Iii-aah! (rebuznar el burro)
¡Iiiiih! (relinchar el caballo)
¡Groar! ¡Grrrr! ¡Grgrgr! (rugir el león)
¡Ssssh! (silbar la serpiente)
¡Uh-uh! (ulular el búho)
Fuente: blog de Jack Moreno

jueves, 29 de enero de 2015

Reunió de pares

El proper dimarts dia 3 de febrer ens reunirem a les 12´30 hores en l´aula.

Temes: -- Resum primera avaluació
            -- Carnaval

Conflictos/guerras en el mundo en septiembre de 2014


Marrón: Grandes guerras --> más de 10000 muertes al año.
Rojo: Guerras y conflictos--> entre 1000 y 9999 muertes al año
Amarillo: Pequeños conflicos--> menos de 1000 muertes al año.

Fuente: Wikipedia

domingo, 25 de enero de 2015

Zipi y Zape y el club de la canica



El dia 28 anirem als cines del Grau a vore la pel.licula "Zipi y Zape y el club de la canica". Aquesta és la que ha triat aquest any la campanya Cinèma en Valors. 

" Z ipi i Zape són dos germans que són enviats pels seus pares durant les vacances d’estiu al Centre de Reeducació Esperanza, com a castic per haver robat un examen. A ells el que més els molesta és que els castiguen, perquè el que tenen més clar de tot és que l’estiu està fet per a jugar, però quan arriben a l’escola només per a xics dins d’un furgó enreixat se n’adonen que ho tindran molt difícil. Només arribar els requisen tot allò que els podria servir per a jugar, els col· loquen com a uniforme un pul· lòver roig de mànega curta i el director els recorda que rebran el regal més preat per a ser profitosos membres de la societat: la maduresa. Allí estan prohibits els inconformismes, les rebel· lies i les activitats infantils com els jocs, perquè com els diu el director “el panoli es cria jugant i l’home de bé treballant”. Junt amb els seus dos nous amics Microbio i Filo, grup al qual més tard s’unirà Matilde, decidixen ser formals de dia però passar a l’acció clandestina a les nits com a forma de resistència enfront de les regles absurdes de la residència, i es constituïxen en el Club de la Canica, adoptant com a símbol “la B de victòria” (!).

Zipi i Zape
Són dos germans acostumats a fer gresca allà per on passen. Els seus pares els han castigat a passar l’estiu en el Centre de Reeducació Esperanza, on regix una disciplina quasi castrense a càrrec del despòtic director, a qui li posen el malnom de Falconetti per tindre un pegat en un ull, com el malvat de la sèrie Hombre rico, hombre pobre. A l’internat els col· loquen un uniforme amb un pul· lòver roig i una camisa blanca i els prohibixen jugar, amb la disculpa que el joc no és educatiu, i són castigats diverses vegades a quedar-se aïllats en la sala de meditació quan cometen la més mínima infracció. Els dos germans decidixen rebel· lar-se i juntament amb dos companys amb els quals s’asseuen a la taula del menjador i la neboda del director, creen el Club de la Canica per a fer malifetes nocturnes que desconcerten la direcció i els autoritaris vigilants. Més tard descobriran un estrany i misteriós mapa que estava amagat en l’estàtua del fundador del Centre i es posen en marxa per a tractar de descobrir com arribar fins al tresor de diamants, que pareix estar amagat en algun lloc de l’edifici.

Matilde
És la neboda del director del Centre. Al principi pareix una xica manifassera i un poc bleda, però després de demostrar la seua vàlua i habilitats entra a formar part del Club de la Canica i resulta essencial per a descobrir el mapa del tresor i per a donar ànim i idees als seus companys. Li encanten els llibres, és molt simpàtica i Zipi es comença a sentir atret per ella. El mateix li passa a Zape i això provoca la gelosia del seu germà i que li conte al director que ells són els que formen el Club que ha perpetrat totes les bromes. El director vol tornarla amb els seus pares, però abans que puga fer-ho aconseguix amb els seus amics trobar la solució del mapa del tresor i desemmascarar el seu malvat oncle.

Falconetti
És el director del Centre Esperanza, que està tort. Ell ha convertit el Centre quasi en un camp de concentració on té aterrits professors i alumnes. La principal prohibició és la de poder jugar, i imposa el castic de l’aïllament en una sala de meditació per a doblegar els alumnes díscols. Però el seu afany inhumà de disciplina amaga un secret: quan era menut i ja havia perdut un ull, son pare li va traure d’aquest mateix centre per oposar-se als jocs que el fundador Esteban Esperanza preconitzava, i el va humiliar dient-li que no serviria per a res. Com a venjança es va fer més tard amb el centre per a humiliar els alumnes que acull, i de pas buscar entre els joguets que requisa quan entren, i els que allí va emmagatzemar el seu predecessor, el tresor que creu que ha amagat."
(Tret dels materials que ens han enviat)

sábado, 24 de enero de 2015

Recreant "Les Menines"








Autor: Héctor

A mesura que les aneu acabant les aniré pujant.



sábado, 17 de enero de 2015

LA FUNCIÓN DE RELACIÓN: Coordinación, relación y adaptación en animales ...

Trivial España

Joc per a practicar sobre les Comunitats Autònomes i les provincies
http://vedoque.com/juegos/trivial/trivial-espana.html

"En les sabates d´un altre"

Com que en "Valores" havien estat treballant sobre la interculturalitat i en Plàstica anavem a aprendre a dibuixar amb cuadrícula, Isa va buscar uns dibuixos de xiquets de diferents llocs i cultures. Després en la sessió setmanal d´Expressió Oral ens va proposar que cadascú es presentara com si fóra el xiquet o xiqueta que havia dibuixat. Teniem que inventar-nos el nom, el país o poble, com era la nostra familia, que ens agradava, tot el que volguérem. 
Després de la presentació els companys ens feien preguntes.


Escola de Pares i Mares.

“Com aconseguir que el teu fill/a tinga  èxit escolar” 
PONENT: José Antonio Marina Torres 
DATA: 24 de gener de 2015 
HORARI: d'11 a 13:30 (o 14) 
LLOC: Conselleria d´Educació
INSCRIPCIÓ: Fins al 22 de gener 

José Antonio Marina Torres, reconegut filòsof, escriptor i pedagog, dirigix la Fundació Universitat de Pares, un conjunt de projectes que inclou la Universitat de Pares online, 
El seu projecte pedagògic líder en parenting té com a objecte ajudar els pares en el procés educatiu 
dels seus fills i ens proposa una mobilització social per a aconseguir l’èxit escolar. 

jueves, 15 de enero de 2015

Festa de Sant Antoni, abat

(de la Viquipèdia)

"La seva festa s'escau el 17 de gener , essent una celebració important en els països d'influència cristiana.
Com a tradicional protector dels animals útils per a les feines del camp, se celebren en honor seu gran nombre de festes populars relacionades amb ells, per tal d'obtenir la fertilitat dels animals i dels aliments, i la seva purificació. En el passat va ser una festa clau en moltes poblacions, essent la festa major d'hivern o festa major petita. Actualment, el seu arrelament és un fet, tot i que la desaparició dels animals de treball podia fer pensar en l'extinció de la festa. Als països de parla catalana, la devoció popular al sant es remunta al segle XII, per la influència dels pelegrinatges a l'abadia de Sant Antoni propera a Viena del delfinat. 

A  la Comunitat Valencià la festa compta amb la presència de grans focs, fogueres o barraques, d'un tipus especial de dimonis, les botargues i d'un bon nombre de balls, cançons i tradicions gastronòmiques pròpies. També hi ha poblacions en què es representa la vida del sant i com els dimonis intentaren cremar-lo sense aconseguir-ho.


A molts municipis de les comarques d'Els Ports i l'Alt Maestrat la festa rep el nom de Publicata de Sant Antoni, i se celebra habitualment amb una foguera a la plaça major del poble.
A Canals, a la comarca de La Costera al País Valencià, cremen la major foguera del món la vespra de la festivitat del Sant, patró del poble."

Vil.lafranca (castelló)
 Dites de Sant Antoni

A sant Anton, la neu ja té cames
Dels sants del gener, Sant Antoni és el primer
Des de Sant Anton, una hora més de sol
Després de Sant Anton Carnestoltes són
Gelades per Sant Antoni, ruixades per Sant Llorenç
Més barbut que sant Antoni
Més brut que el porc de sant Antoni
Per sant Antoni, una passa de dimoni
Per Sant Anton, a les cinc hi ha sol
Per Sant Antoni comencen els focs i s'acaben els jocs
Per sant Antoni de gener, una hora més de civader
Per Sant Antoni, a l'hivern li talle els peus lo dimoni
Quan vénen els tres barbuts: Sant Pau ermità, Sant Maure i Sant Antoni Abad, vénen els freds cascarruts
Sant Antoni i el dimoni jugaven al trenta-u; el dimoni va fer trenta, i sant Antoni, trenta-u
Sant Antoni mullat, bo per a les patates i mal per al blat
Tenir menys vergonya que el porquet de sant Antoni
Tenir més barbes que sant Antoni


Sant Antoni al Grau de Castelló


PROGRAMA DE ACTOS 17 ENERO
17:00 – 18:00 h. “Plantada de Bestiari”. El “Boc de Valdellós”, la “Torradeta de Gegants de la Llagosta”, el “Gripau de les Bruixes del Nord de Sabadell”, los “Cabuts Dimonis de l´Antifaç de Botafocs” i el “Haca Traca Almalafa”.
18:15 h. Las músicas del “bestiari”. Tabal, grajillas, dulzainas,…
18:30 h. Pasacalle del “bestiari”, con los “Dolçainers del Grau”, la Escuela Municipal de “Dolçaina i Tabal de Castelló” y los “Cabuts Dimonis de l´Antifaç de Botafocs”, en los alrededores del Casal Jove.
19:00 h. Presentación de la vida y milagros de San Antonio, por “Botafocs”. Delante del Casal Jove.
19:30 h. Los bailes del “bestiari” de las figuras participantes en el IX encuentro. Delante del Casal Jove.
20:00 h. Sorteo del “porquet”. Actuación del grupo de danza “Illes Columbretes”. Delante del Casal Jove.
20:15 h. Pasacalle de San Antonio. Con el “bestiari” del IX encuentro, los “dimonis de Botafocs”, el ”Haca Traca Almalafa”, los “Dimonis del Grau”. Desde el Casal Jove, por la Iglesia de San Pedro, Sebastián Elcano hasta el Grupo Mediterráneo, hasta llegar a la Plaza Virgen del Carmen.
20:30 h. Bendicion de animales y reparto de rollos. Patio de la Iglesia de San Pedro. Grupo Scout Sant Pere.
21:30 h. Encendida de hogueras. Grupo Mediterráneo y Plaza Virgen del Carmen.
22:00 h. Cena tradicional de San Antonio. Grupo Mediterráneo.

miércoles, 14 de enero de 2015

domingo, 11 de enero de 2015

Passaparaula d´adjectius

https://sites.google.com/a/genmagic.net/pasapalabras-genmagic/areas-catalan/lenguaje/adjectius-1

El cos humà

He trobat una pàgina molt completa per conéixer el cos humà i, com que anem a estudiar-lo aquest curs i el proper, la deixe ací per anar consultant-la a mesura que treballem.

http://www.edu365.cat/aulanet/coshuma/

http://www.edu365.cat/aulanet/coshuma/

Repaso básico de fracciones

http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/eltanquematematico/fracciones/html/recuerda.htm

FRACCIONES EQUIVALENTES

http://www.aaamatematicas.com/fra42ax2.htm

COMPARACIÓN FRACCIONES

http://www.aaamatematicas.com/fra43ax2.htm

http://www.aaamatematicas.com/fra43bx2.htm


De fracción a número mixto

Una fracción impropia es una fracción cuyo numerador es igual o más grande que su denominador. Ejemplos: 11/8   ; 9/4   ; 10/6
Estas fracciones las podemos representar gráficamente como podéis ver en la imagen o también expresarlas en forma de número mixto lo cual significa que tiene una parte entera y otra parte fraccionaria


                               
¿Cómo pasamos de fracción impropia a número mixto?

Si dividimos  numerador entre denominador el cociente nos dará la parte entera ; el resto constituirá el numerador de la parte fraccionaria y el denominador seguirá siendo el mismo.

Así tenemos que (seguid la imagen)
--11 dividido por 8 da de cociente 1 (parte entera) y de resto, 3 (numerador de la parte fraccionaria)
--9 dividido por 4 da de cociente 2 (parte entera) y de resto 1 (numerador parte fraccionaria)
--10 dividido entre 6 da de cociente 1 (parte entera) y de resto 4 (numerador parte fraccionaria)

http://www.aaamatematicas.com/fra57cx3.htm


domingo, 4 de enero de 2015

Una leyenda: El cuarto rey mago


10 Adivinanzas

1-Son de color chocolate,
se ablandan con el calor
y si se meten al horno
explotan con gran furor.


2- Blanca soy como la nieve,
me sacan de una caña,
y aunque soy del otro mundo,
ahora ya nazco en España.

3- Ave soy, pero no vuelo;
mi nombre es cosa muy llana:
soy una simple serrana,
hija de un hijo del suelo.

4- Tengo cabeza redonda,
sin nariz, ojos ni frente,
y mi cuerpo se compone
tan sólo de blancos dientes.

5- Mas grande es,
menos se ve,
¿Qué es?

6- Tengo de rey la cabeza
calzo espuela pavonada,
llevo barba colorada,
mi sueño temprano empieza
y madrugo a la alborada.

7- Fui a la plaza
y las compré bellas,
llegué a mi casa
y lloré con éllas.

8- Pequeños, redondos, con agujeritos,
valemos muy poco, solos o juntitos,
mas de nosotros depende
el buen vestir de la gente.

9- Sal al campo por las noches
si me quieres conocer
soy señor de grandes ojos
cara seria y gran saber.

10-Dos hermanas diligentes
que caminan al compás,
con el pico por delante
y los ojos por detrás.